У біду потрапляють, як у прірву – раптом,
але у злочин входять по східцях.
А.
Бестужев
БАЗОВІ ПРИНЦИ ПИ РОБОТИ З ПІДЛІТКАМИ
(поради для
батьків та педагогів)
1.
Доброзичливі відносини
• повага
• сприйняття
підлітка таким, яким він є
• відрізняти
поведінку від особистості
• дотримання
конфіденційності
2.
Спеціаліст — модель здорової поведінки
• у
спеціалістові підліток бачить ті якості, які він може розвивати в собі
• спеціаліст
повинен бути надійним: підліток розуміє, що на
нього можна
покластися
• необхідно
проводити розумні межі, проявляти послідовність
3.
Володіти навичками спілкування:
• співчуття
• уміння
активно слухати
• дайте
зрозуміти, що з вами можна торкатися
будь-яких питань
• давати
інформацію, що відповідає віку
• проявляти
відвертий інтерес, цікавитись їхніми поглядами, думками
•підліток
повинен мати можливість установити довірливі стосунки з дорослтм.
ПРАВИЛА ДЛЯ ПСИХОЛОГІВ ТА ПЕДАГОГІВ , ЩО ПРАЦЮ ТЬ З ДЕВІАНТНИМИ ПІДЛІТКАМИ
Як
показати підліткам, що їх цінують:
1.
Під час зустрічі з молодими людьми говоріть:
«Привіт».
2.
Запитуйте їхню думку.
3.
Давайте їм відчути себе прийнятими.
4.
Запитуйте їх про них самих.
5.
Вислуховуйте їх.
6.
Займайтеся їхніми проблемами та конфліктами до того, як вони стануть великими.
7.
Дозволяйте робити помилки.
8.
Допомагайте їм вчитися на власних помилках.
9.
Створюйте безпечні та відкриті взаємовідносини.
10.
Розмовляйте з ними відкрито.
11.
Станьте їхнім прибічником.
12.
Дайте зрозуміти, що ви завжди поряд, у
їхньому розпорядженні.
13.
Під час розмови дивіться їм в очі.
14.
Скажіть їм, що готові їх вислухати в
будь-який час.
15.
Заохочуйте їх високо ставити «планку».
16.
Вітайте їхні пропозиції.
17.
Прощайте їх.
18.
Завжди давайте їм ще один шанс.
19.
Радьтеся з ними.
20.
Дякуйте їм.
21.
Будьте чесними.
22.
Дайте їм зрозуміти, що ви їхній друг.
23.
Розділяйте разом з ними їхню радість та
хвилювання.
24.
Допоможіть їм повірити в себе.
25.
Запитайте, про що вони мріють, заохочуйте їх, переконуючи в тому, що
мрії
можуть стати реальністю.
26.
Називайте їх тільки на ім’я.
27.
Вислуховуйте їхні історії та розповіді.
28.
Дайте підлітку відчути відповідальність.
29.
Часто і невимушено говоріть компліменти.
30.
Будьте доброзичливим учителем для підлітка.
31. Запитайте,
про що вони мріють, заохочуйте їх, переконуючи в тому, що мрії можуть стати реальністю
|