РОБОТА З ПСИХОЛОГОМ ДАЄ МОЖЛИВІСТЬ В ІНДИВІДУАЛЬНІЙ ТА ГРУПОВІЙ РОБОТІ:
пізнати краще себе (свій характер, здібності, можливості, тип особистості і т.д.)
навчитись розуміти себе і свої переживання та адекватно виражати почуття;
навчитись розуміти інших людей та їх проблеми;
позбутися страхів, переживань, відчуття самотності та інших неприємних відчуттів, психологічної залежності та навчитися боротися з ними;
навчитись ставити цілі та досягати поставленої мети;
стати впевненим у собі, у своїх силах,
полюбити себе та життя;
сформувати навички ефективного спілкування;
навчитись уникати конфліктів та «правильно» виходити з них;
дізнатися як налагодити стосунки з оточуючими людьми та зберегти їх (у тому числі і сімейні стосунки);
дізнатися як зберегти або відновити душевну рівновагу
знайти вихід із проблемної ситуації
навчитись самостійно організувати навчальну діяльність та досягати успішних результатів
Навчіться акцентувати увагу на вчинках (поведінці), а не на особистості учня.
Правило 2.
Зробіть щось із своїми негативними емоціями, контролюйте їх.
Правило 3.
Не посилюйте напруження ситуації: не підвищуйте голос; не вимовляйте фразу на кшталт «Учитель поки що я»; не використовуйте такі пози та жести, які «тиснуть»; не використовуйте принизливих, образливих слів; не дійте, як начальник; не читайте моралі; не робіть узагальнення на зразок «Ви всі однакові»; не присікуйтесь; не дражніть учнів; не порівнюйте одного учня з іншим.
Правило 4. Обговоріть вчинок згодом.
Правило 5. Дозвольте учневі зберегти «обличчя».
Правило 6. Демонструйте моделі неагресивної поведінки.
Правило 7. Відкладіть на потім дисциплінарні заходи.
Правило 8. Використайте в момент конфронтації одну з миротворчих акцій.
Виховання учнів відкладіть на той час, коли ви будете цілком спокійні.
Я хочу вас навчити ... Це не просте завдання, але я вірю, що кожен з вас опанує цей (... спосіб) і ви успішно справитесь з цим завданням. (до учня) Я ( знаю, відчуваю, бачу, вірю), що ти справишся з цим завданням і в тебе все вийде, зосередься і постарайся.. Я вірю, що ти знайдеш в собі сили виконати це завдання.
Техніка схвалення (до класу) Я така задоволена, що ми всі сьогодні так дружно і злагоджено попрацювали Мені приємно про це сказати, що сьогоднішню тему ви так уважно слухали і тому так добре засвоїли. (до учня) Як добре, що ти повірив у свої сили і виконав це завдання. Як чудово, що ти не зупинився перед труднощами, а подолав їх.
Техніка спонукання (до класу) А зараз зосередьтеся, заспокойтеся і постарайтеся вловити основну думку. (до учня) Зосередься, подумай і зверни увагу на ось цей пункт.
Комбінація технік надихання-схвалення. Надихнути і схвалити як уже успішно зроблену справу. (до класу і до окремого учня) Я (вірю, знаю, відчуваю), що ми зробимо цю аплікацію і всі попрацюємо дружно і злагоджено, кожен добре постарається.
Комбінація технік надихання спонукання Я( відчуваю, знаю, вірю), що цю задачу зрозуміють всі, тільки зосередьтеся, уважно послухайте і ви всі зрозумієте.
Комбінація технік спонукання-схвалення (до класу і до окремого учня) Зосередьтеся, подумайте і ви дасте відповідь на запитання, яке я зараз поставлю. Я впевнена, що ви добре попрацюєте, дасте чудові відповіді.
З сайту Методична скарбниця вчителів міста Нікополя